21 May, 2008

347



Kerja kerja membuang wall paper dilakukan dengan sukarelanya
oleh dua anak dara yang 'terperap' kat rumah ......

Inilah kaler baru ruang tamu pB ...
Hizau Uuuuuuuu ......

29 comments:

Zawi said...

pB,
Comel nya bilik lepah tukar kaler tu. Kalu nak upah buat kat rumah Pak Zawi berapa nak kena bayar? Tak payah guna cat la.

OndeOnde said...

huuuuu..hizauuuuuuuuuu....pernh buak duo, tigo kali khijo mengecat ni, surrender doh lepah ni upoh oghe jah.

Jie said...

cantiknya kaler ni...mcm dok ngadap sawah bendang..

KV said...

come nyo ija. Kv pon nok cat kala ija kt hall nanti. Ija lembut gitew.

Syam said...

perghhh. hijau nye... terang btol

pB said...

POK AWI
Buleh , tak dok masaaloh.
Tapi kalau tok guna CAT , nok guno gapo ...??




KAK WANI
Che Lae tu jenih srumo bendo nok buat sdiri.
Macae macae projek , dio sdiri buat.

Nok upoh orghe , mahal.
Raso tok nga'puh

pB said...

KAK JIE
Terimakasih ...

Risau pB sebab pB rasa hijau sangat ....

Termenung depan dinding kat 45 minit ...
Nak ambil feel , konon ...

pB said...

KV
Kak pB suko kaler hok hija nok aloh kor lumut lumut sikit. Tapi jangae cari hok gelap sangat , nanti ghumoh napok sempit

pB said...

SYAM
Terang itu menawan ...

Hi hi hi

Intan Rosnitta said...

pb...

Comel doh tu :))

Hijau sehijau2nya...mcm kaler background bulan mengambang penuh...hihi ;)

pB said...

INTAN
Pening pB dok fikir bila pulak bulan mengambang kaler hijau ...


Uper uper nyer ....

Cat pun boleh dipolitikkan


Ha ha ha ...

Azian Hasan said...

pB,
Hijau....bagus tu ...dalam era 'global warming' ni memang digalakkan.

Pa'chik said...

isshh.. ija bekeng tuh.. heheh...

pB said...

PO'CHIK
Jangae tuan ghumoh bekeng doh lar ...





AZIAN
pB carik hijau lumut , tiba tiba jadik hijau epal..

Magic kan ?

U.Lee said...

Hi PB, I love that gree colour and your house looks really cozy. Love how you decorate too.
You have good taste.
You stay easy and have a nice day, Lee.

-akuni- said...

Saya tak pernah mengecat umah pun, lg pun before this kan ke rumah sewa je... wah terang nyer kaler hijo tu....

Intanaziela said...

uisks..ku lihat hijau... i like...umah intan pun cat ijau jugak... :)

pakpayne said...

pB ....:-)

hijau itik jantan bukan
hijau daun pisang pun bukan
hijau bukan sebarang hijau
hijau itu sungguh menawan!

caya lah anak2 dara di rumah tu....so helpful!!!

dan dan....a belated CONGRATS ..kepada AbEAR.

abe id

CikguZue said...

menghijau luas mata memandang...

Wah...rajin2 sungguh anak2 dara tu, ye...ada kena bagi upah tak lepas tu?....hehehe

Alex Lacey said...

comei...comei...k.we suko hehehe....

pB said...

KAK WEAR
Yo kor ...
Trimo kasih lar ...

muadzlife said...

huiihh rajin nyaaa menghijaukan rumah :)

indera kencana said...

Wow... memang Abang dan Akak berani bermain dengan warna. Hasilnya memang berbaloi...
1. Ada kelainan
2. Ruang tamu itu tampak segar

achik said...

wah, hijaunyaaaaaaa.. tapi chantek!!! :D

pB said...

ACHIK
Terima kasih Chik.
Lega sikit hati kak pB bila ramai yang suka ...




INDERA
Imagine nyer lain , tapi , bila beli , lain pulak keluar kaler nyer ...

Kak pB pun rasa sekarang ruang tamu tu bertambah luas ...

pB said...

MUADZLIFE
Nak hijaukan laman rumah , tak ada tanah.
pB hijaukan dinding rumah jer lah ...

pB said...

CIKGU ZUE
Kalau bab bab seperti ni , tak payah suruh ..
Memang ditunggu tunggu ...

Upah ?
Tak ada pulak budak budak tu mintak..
Seronok mengecat ...




POK PAIN
Budok budok tu banyok nok maing dari nok tulong...
Banyok se'poh dari nge'mah

pB tok reti nok balah pantun tu ...

pB said...

INTAN
Tiba tiba teringat pada lagu Jenal Abidin tu ....




AHNI
Setakat ni dah dua kali ler pB tukar cat ruang tamu tu.

Banyak kerja ...

pB said...

U.LEE
:)

Thx so much ....
Simple simple jer...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...