20 May, 2008

346

Tiga hari bercuti , sakit habis badan badan.
Tak kemana mana pun , sebab ada operasi dirumah.
Operasi mengecat rumah.


Dah lama nak cat , rasanya sejak aBear belajar lagi.
Dia selalu cakap , nanti habis belajar , kita cat umah ....




Pilihan kaler cat , diberi pada pB.
Nyampah tul ....

Sebab kalau salah pilih , mesti pB gak yang kena sindir.

Pagi sabtu , pilih cat.
Berpinar pinar bijik mata .
Banyak sungguh pilihan ....

Belek punya belek , last last pB pilih hijau..
Tengok guna pC , memang lawa ..

Harga untuk 5 liter ialah rm109.00
Boleh tahan jugak ler ......

Ingatkan kerja mengecat ni mudah.
Nampak jer mudah , tapi , susah worrrr...

Pendek kata , sakit bahu bahu nie....

Gambar umah baru ????

Segan sebab hijau yang pB pilih tu tak seperti yang pB imajine kan ...............


Tapi sib baik ler , boleh masuk dengan kaler perabot kat umah tu.

May be esok pB akan postkan gambar tu .....









SAJA , NAK BOH GAMBAR ABEAR
DENGAN ANAK ANAK DARA ........

13 comments:

Kak Lady said...

PB...cewah rumah dah cat baru ye...macam nak raya pulak ye...

Masa buat kerja tu seronok aje...tapi esok tu memang rasa sakit2 badan...

Akak pun tak suka kalau kene buat tugas pilih memilih ni...serba salah dibuatnya

HAPPYIRFA said...

salam kakpb..
jelesnya demo cat umah.kita dah berzaman plan dari tahun ke tahun tp x tercapai jugak.emm sabar jelah.

abear x maroh ko buh gambar dio dale blog?tahniah buat abear yer

pB said...

IRFA
Salam Fa

Jangae jeles..
Cuti skoloh ni , pakak g beli cat , pah tu cat.
Budok budok kat umoh tu sibuk dok suruh buak supo hok dalae crito Mr Bean. Paka bom !!!!

aBear tok tahu kak pB boh gambar dio ....

Mak Su said...

wah, cat umah... kasik taruh ler gambar, boleh maksu dapat ilham dari gambar umah pb nanti.

pB said...

KAK LADY
Rasanya apa saja yg pB pilih untuk rumah tu macam tak kena jer. Nyampah tul ....

pB said...

MAK SU
Insyaallah , besok pB masukkan dalam blog nie
Tapi , jangan ketawa tau ...

Che Ma said...

pb pun pilih kaler hijau ke?


cm pun pilih cat hijau utk rumah mak kat kampung... cm imagine apple green yg lite-lite... masa balik kampung ngundi hari tuh aiyoooo sungguh lain kaler hijaunya...rupanya cat hijau utk rumah papan amatlah hijau, mak cm kata cat papan mana ada kaler hijau epal.. ingat hijau utk sejukkan mata dah jadi melucukan mata..sib baik mak cm jenis tak kisah...dia kata "dah ma yg suh cat hijau"

achik said...

wah.. cat rumah lagi.. :D

saya suka iklan cat nippon tu.. comel je.. ;p

pB said...

ACHIK
Kak pB pun suka iklan tu


CUTE !!!!!!!




CHE MA
Kalu ikut hati tu nok hija hok alah ko kaler lumut lumut tu, supo dalae crito Desprate HouseWife gituk.
Tapi , jadik crito laing doh pulok ....


Hija pekok kor ghumoh kapung tu ?
Supo hija ghumoh orghe estet dulu dulu ... ???

Alex Lacey said...

Haaa....rumoh k.we pung ija lumut tuh...tapi napok macae koko...kat dalae kaler putih la...

anok2 PB tu, hok bosu jah supo sebijik sebijon nga cik abear hehehe....

pB said...

KAK WEAR
pB nge'cat dalae rumoh.
Area ruang tamu ...

Guno duo tone
- Hang Time
- Barley Green

Hok no satu tu pun srupo dengan aBah dio, kak wear.
Hok bosu tu ambik tepek tokma Salor ..

YuszTieY said...

salam...
aik gambo k.pb kat bawah dah hilang daaaaaaaa..........huhuhuuu

nampok gaya anak dara k.pb dah sama tinggi la dgn mama nya...sejengka jo dgn cik abear..

hijau222 kan bumi kita...

muadzlife said...

rumah hijau ler raya nie...:)

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...