28 May, 2008

351

Semalam , bersenang senang kat umah ...
Mana ada senangnya bila ada kat umah.
Mesti banyak kerja nak dibuat ..
Tulis jer banyak , tapi tak ada pun ...

Pagi , budak dua tu ada kelas tambahan kat sekolah.
Sibuk sungguh ler cikgu cikgu sekarang ni.
Langsung tak bagi budak budak darjah 6 berehat.
Kesian kat budak budak nie.
Tiap sekolah berebut nak dapat award sekolah terbaik untuk UPSR.
Yang jadi mangsa kanak kanak.
Apa lerrrr .....

Selesai hantar budak budak tu dan aBear ke pejabat
(babai kat pintu jer)
pB sambung tidur.
Arifah n Nurin pulun main PS2.

Bangun dari tidur ,
tekan mesin basuh.
Bagi itu mesin cuci itu kain.

Buatkan sarapan untuk budak kecik dua orang tu,
dan pB bersiap ke klinik gigi.

Tampalan yang dulu tu , menyakitkan.
Minggu lepas , dah jumpa doktor yang buat filling tu.
Dia dah buang filling asal dan buat filling yang temporary.
So , bila dah cuti cuti ni , baik g buat yang permanen.

Tak sangka , ramai sungguh pesakit yang dok tunggu giliran.
Ingat kan bila gie lewat lewat tu, tak ada orang.
Hampeh.

Dekat dua jam jugak tunggu , baru sampai giliran pB.
Kali ni doktor perempuan.
Baik sungguh , lemah lembut .
Sikit pun tak sakit masa proses tampalan tu.

Sebelum keluar dari bilik rawatan ....

pB :

"Doktor , saya ni segan nak mintak , tapi saya nak mintak jugak. Saya nak mintak Mc. Memang saya ambik cuti hari ni sebab kena jaga anak , tapi , kalau dapat mc , boleh ler saya jimat cuti saya tu"

Masa cakap tu , jantung pB memang laju jer berdegup. Malu gak , tapi tebalkan jer muka tu.


Doktor :

"Kalau ikutkan prosedur , setakat filling ni , memang tak dapat mc. Tapi , tak per lah . Saya bagi jugak lah . Tapi sekali ni saja tau. Kalau pejabat call , saya cover bagitahu gusi akak bengkak"

pB senyum lebor jer lepas keluar dari bilik tu .....


Tapi , yang tak syok tu , masa ambik ubat.
Pembantu klinik tu pulak yang lebih lebih ....

Tak kisah ler , asal selamat cuti tahunan pB ...

pssttt :: Sila jangan ikut contoh pB nie ..... Kalau ikut dan kena tangkap , sila tanggung sendiri

hi hi hi


Semalam gak , pB ke LCCT.
Apasai lar airport tu jauh giler.
Menyusahkan orang tulllllllllll.

Tok Ma dah balik dah.
Macam biasa , mesti ada kuih kuih segera dari Kampung.
Baju kurung untuk raya hujung tahun ni pun dah siap.
Simple jer .
Tak ada pun sulam sulaman.
Tak kisah asal upah murah.
Sepasang baju kurung upahnya hanya 25 rial.

So , hari ni kerja macam biasa.

Petang ni , jam 230 ada temujanji dengan tukang urut.
Bahu ni dah bertambah tak sihat.
Sampaikan , kdg kdg tu jari rasa kebas ....

Harap harap , lepas mengurut , bahu pB akan bebas dari sakitnya..

15 comments:

KV said...

siap doh baju rayo?
kita baju makae gulai sabtu ni pon tok siap lagi!!

HAPPYIRFA said...

SALAM KAKPB..
oooooooooo gi lcct semale?tok tepon pun.baju raya dah siap..
baguslah x payah pening nak jahit kat mana..nak lagi lawa buh lah labuci

muadzlife said...

mmg taw..selalu pembantu klinik lar yang over kannnn....

oo sakit gigi ke saja wat regular chekap tuu ..

p/s: sy yg tgh sakit gigi.

wan said...

lama tak masuk sini...

nape bahu akak tu? selalu menaip kengkadang lenguh jak... cam saya nih

Neeza Shahril said...

amboiii... baju raya siap doh... Ja tok beli pung kaing walaupun kelik baru ni..
kalu keli rayo ni, jawabnyo beli hok ready mate laaa...

tok ma kelik naik flight ko kak pb?

Alex Lacey said...

doktor sporting, best!!!

advancenyor la...siap doh baju rayo...k.we tok tau beli ko dok baju rayo tahun nih

TokNabe said...

salam pB, cikgu2 la ni memang sibuk sokmo...nak buat guano tekanan ore atas..nak cemerlang, nak cemerlang.. tu jah hok demo tu tau royat. Cikgu2 terpaksa anguk..anguk. Hehe..kalau budok2 kena gi skolah bermakna cikgu pun kena gi skolah..hehe, dua2 pun tak leh rehatlah kan. Cikgu pun nak cuti jugak sebenarnya, tapi tau2 ler...

.............................................
baju raya dah siap...one step ahead ni.. :)

indera kencana said...

Ada beberapa tanda stress yang selalu kita jumpa..
1. Sakit bahu
2. Selalu berdebar
3. Rasa nak demam tapi tak demam
4. Selalu rasa dahaga
5. Rasa macam ada orang lain kat rumah

Akak stress kot..

OndeOnde said...

baru nak cakap macam indera...sokmo sakit bahu tu..acu gi check overall teh, takut ado sakit mugo laing..

baju rayo tahung ni tok tahu lah... beli untuk anok2 jah kot.

mazudi said...

Salam kak pb.

Baru ni ada sepupu tu kawen. Pakcik saya ni gi la sekolah anak dia yg form six tu nak minta kebenaran satu hari tak gi kelas tambahan sebab nak gi kenduri tu. Dengan Pakcik pakcik saya sekali kena marah ngan cikgu tu dan dengan pakcik pakcik saya jugak tak gi kenduri anak sedara dia tu.

Memang sibuk laa cikgu sekarang ni.

pB said...

MAZUDI
Musim orghe kawin lonni.
Khemoh rato riti.

Sabtu lepas , anok tu pun ado bengkel. Kak pB selamber jer g mitok bowok kelik. Sib baik tok keno maroh supo pok sdaro masudi tu ....




KAK OO
Rasonyo sebab dok buat krijo depae pC ni jah kut. Mungkin posisi monitor tok betul , tu buat bahu jadi tegang




INDERA
Mungkin lah kut ...
Kena g hani mun nie untuk hilangkan stress

He he he

achik said...

bestnya dpt doktor ok camtu..

wah, dah siap baju raya.. saya pun slalu hantar kat kakak saya kat kedah.. murah skit.. ;p

syam said...

huhuhu... salut salu! sy sndri xbrani nk mintak MC terang-terangan.


--------------------------------
Syam @ http://aeropama.blogspot.com

oren said...

uiks..baju raya dah siap? Posa dah habis ganti?? (soalan maut nih..)

Mak Su said...

maksu belasah gaks gi Kelantan, 1-day trip gitu

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...