10 September, 2008

404

Dah selesai dua subjek.
Hari ni Matematik Satu.
Soalan objektif ...

Sorang kata susah.
Sorang kata senang .

Hmmm .....

Esok paper English dan Sains.
Ini kerja cikgu Fizzy nie .....


Tamat citer UPSR buat masa ni.

Gambar makanan tak ada hari ni, sebab pB tak ke bazar ramadhan pun.

Tengah hari tadi ke Kompleks PKNS dengan aBear.
aBear hari ni jadik boss sebab boss dia tak ada kat pejabat.
Ha ha ha ....

Nak cari baju kurung untuk mek kecik tu.
Tapi , tak ada pilihan langsung.
Yang berkenan , tak ada saiz pulak .....

Hmm..
Kang tak pasal pasal anak dara kecik tu beraya pakai baju kurung tahun lepas.


Kalau kat umah kengkawan , sekali masak nasik , berapa pot nyer ...??

Umah pB , sekarang ni , bila time nak berbuka tu , pB siap siap tanak nasi 4 1/2 pot.
Ingatkan bila sahur nanti , tak yah tanak lain.

Tapi ,

Rupa rupanya , kita orang memang jenis makan nasi banyakkkkkkk.
Bertambah tambah .
Jenis perut melayu.
Tak dpt nasi , tak kenyang.
Hi hi hi ....

Mesti , bila bangun bersahur tu , pB mesti kena tanak baru.


Lepas ni , kalau nak tanak nasi , kena lebih dari 5 pot.
Baru cukup sampai ke sahur ......

12 comments:

emmacommey said...

same le famili kite...
jenis mkn xkenyang lw xdop nasik...
keh3...

Neeza Shahril said...

1 pot kak pb tu 1 tin susu kecik tu kor? kalu hok tu kiro banyok la tu..
Ja masok 4 pot. cawae hok kalu beli rice cooker tu dio buwi skali tu.. tu pun jaghae habih..
anok2 Ja tok berapo makae nasik.. :(

Intan Rosnitta said...

Kak pb!!!!!!!!!!!!!

Tgh hari kelmarin pun intan pegi cuci mata kat pkns dgn member.


Ramai sungguh manusia.

:P

Alex Lacey said...

k.we mmasok musti 7 pot...kadae-kadae 7 1/2, sokmo ado lebih tapi kalu nok ssahur tok cukup jugok...keno mmasok tamboh....hehehe...anok2 k.we hok nombor 3, 4,5 tok banyok makae nasik....tapi kade-kade kalu k.we mmasok dio makae banyok lah....

oren said...

saya lak masak 1 pot suku..tahan la utk perut sorang dewasa dan 3 budak kecik...

beras 10kg bleh tahan lebih dari sebulan :)

shafarina said...

Hehe

Berbuka masak 2 1/2 pot jek. Sahur lak sepot.

Anak2 byk makan benda ringan dpd nasi.

manje said...

salam

mmm betul ar ckp akak pB tu... perut melayu macamane punye menu yg dihidangkan mesti nak kene makan nasi gak... baru kenyang... baru kejap perut... hehe

pB said...

MANJE
Welcome Manje ....

Kalau makan mee , mesti kenyang kejab jer....

Tapi kdg kdg tu , teringin gak nak berbuka dengan benda benda yang macam tu

pB said...

WAN
Tok Ma takut kalau makan yang ringan ringan , nanti budak budak tu laparrrrrrrr

He he he

pB said...

OREN
10KG sebulan.
Kat umah tu , 10kg tak sampai dua minggu

pB said...

KAK WEAR
Kak Wear memang ChampiON .....




INTAN
Macam mana boleh tak terserempak .....


Hu hu hu

pB said...

ADIK JA
Pot hok kalu beli periuk nasi , dio bui free .

Bukok poso, lepah makae kurma , terus makae nasik




EMMA
Tak leh imajin kalau berbuka makan pizaaaa

Soheh perut berbunyi masa solat isyak ...

Kah kah kah

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...