15 September, 2008

406

Salam .....



Hari dah masuk hari ke 15.
Insyaallah , 12 hari lagi , kita orang nak balik kampung


He he , poso tak lesai lagi , dah ingat nak raya


Jumaat lepas , pB mC .
Lepas bersahur , sakit perut.
Angin ...
Nak bergerak pun tak boleh.
Nak kata makan mengarut garut , tak de lar.
Dah nak sakit nak buat macam mana .....


Sabtu ke IOI.
Ahad , lepak kat umah.


Bahan untuk biskut , semuanya dah dibeli.
Bila nak buat , entah ler.
Mungkin sabtu ni , barangkali.
Anak anak dara pun dah sibuk dok bertanya.
Bila nak buat biskut.

Biasanya pB cuma buat dia jenis jer.
Tak kuasa pB nak buat banyak banyak.
Bukan jenis penyabar , ni lah jadiknya.

Cornflake yang bubuh madu tu , kegemaran budak budak kat umah.
Tak sempat nak jamu pada tetamu , tengok tengok dah tinggal separuh balang.

Tahun ni nak cuba biskut coklat cip .
Resepi yang pB kopi dari tibi Astro.
Chef Wan punya resepi.
Nampak mudah jer.
Hopefully menjadiiiiii ......

aBear , Rabu ni akan ke Komtar ...
Hmmmmmmm
Posa posa pun nak outstation jugak , ker ???

24 comments:

zareda said...

choc chips chef wan tu resepi RM250 tu.. famous amos punya.. zar selalu guna resepi dari australia.. senang sangat dan mudah

Ummibatrisya said...

salam,

raya ni boleh le merasa biskut cokelat chip :)

brand PB ye

bukan brand chipsmore! :)

mamaranggie said...

nanti kirim lah sikit kuih tu kat mama..hehhe...

Mak Su said...

bila start buat kuih cornflakes tu?

Irfa said...

salam kakpb..
kita balik malam raya kot.huhu.
harap x makan jem di lebuhraya.
rajin gak buat kueh yer..sejak kawin ni order jer..masa anak dara tu rajinlah

achik said...

sabtu lepas saya pun ke IOI.. :)

~akuni~ said...

Saya memang minat buat kuih raya tapi sekarang ni... terasa malas lah sebab... tak pelah, malas nak cerita...

Nak le rasa kuih raya PB buat...

Alex Lacey said...

rajin weh buak biskut rayo...k.we dok rajing lagi buak neh...hehehe

Intan Rosnitta said...

Sama jenis pulak biskut2 yg bakal di buat Kak pb dgn intan... conflakes madu & coklat chip.

Sama jugak dgn Kak pb, x tahu nak wat bila. Harap2 jadi.

Cuma bezanya, intan x ada asistant mcm Kak pb.

Huhu :P

emmacommey said...

sedapnyo pB nk buat kuih rayo...nok wat jugop...tp ma xse wi...hu3...lw ema nk wt sdn, mane nk cekau modal??? hu3~

aNIe said...

PB...akak lom berangan2 nak buat kuih lagik...tapi hari tu sikecik dah beli sebalang biskut dahlia...dah habis dikerjakannya...katanya kuih tu untuk dia berbuka puasa...hehehhe

kadok said...

wahhhh...buat kuih sendiri..rajin sungguh...hehehe

zino said...

dah masuk 15 hari puasa ni boleh le kalau nak cerita pasal nak raya pulak kot hehe

Ayu said...

cepat gile kan kak masa berlalu.. ari ni dah 16 ramadhan

Purpleheart said...

Salam ramadhan kak..

su pun selalu buat dua ke tiga jenis aje, pun bukan jenis yang sabar, tak sabar2 nak buat, pastu tak sabar2 nak habis kan..

SaDi said...

Salam ziarah..... selamat berpuasa dan selamat plan untuk berbuka hari ni.... huahuahuahau... tak sampai tengahari... dah ingat pasal makanan...hehehhehehehe....

pB said...

SADI
Salam Ziarah ....

Kak pB dok fikir apa nak masak untuk berbuka since masuk subuh tadi lagi ...

Lagi dasyat !!!




PH
Kak pB jenis tak sabar bila tang waktu membakar tu ...
Kalau buleh nak buat besau besau ...

Cepat sikit selesainyer

Hu hu hu

pB said...

AYU
A ah , Ayu ..
Rasa rugi pulak sebab masa awai awai poso tu , banyak main ...

Hu hu hu




BRO Z
Kejab jer , dah 16 dah hari nie

pB said...

KADOK
Sejak anak anak dah besar jer , yang baru nak buat biskut .
Dulu , beli jerrr

Lagi mudah dan senang




KAK LADY
Kuih dahlia tu sedap tu ...
Kena pulak yang berderai dalam mulut ..

Fuhhhh

Godaannnn tulllll

pB said...

EMMA
Kalau Ma tok bui tu , tak yoh la buat.
Ma tok sir anok dio letih tu ....


Tepung naik doh lonnie




INTAN
Kalu rama sangat assistant , nanti mama naik angin sebab banyok hok ku'bae dari hok molek

KV said...

kv reti wat cornflakes madu tu jer. Huhu

pB said...

KV
Sejak dua menjok ni jah baru reti buat sekut.
Dulu lasung tok pandai pung ..

pB said...

KAK WEAR
NOk raso , keno maghi jalae dhumoh lar rayo nie ...




AKUNI
Nanti pB tapau , buleh tak ??




ACHIK
Awat tak bagitau nak p sana.?
Kalau tidak , buleh jumpa




IRFA
Kak pB kelik petae jumaat tu lagi ...

Semangat sungguh aBear nok kelik ghumoh diooooo


Kak pB maso anok daro tok rajing buat sekut atau kek ....

pB said...

MAK SU
Mungkin sabtu nie




MAMA
Meh la umah ....

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...