29 October, 2008

430


susulan temuduga yang tak berapa nak suksess ....
tak apa lar ......

Dah tersurat begitu ......



Namun , ini adalah pengalaman yg sungguh 'menghibakan'

13 comments:

Ummi said...

salam,

jangan nangis-nangis !

usaha lagi :)

pB said...

UMMI
Lepas nangis , baru reda 'bengkak' di hati

suriani said...

alahai.. sabar je la yg buleh saya katakan..

saya tumpang sedey jugak ni!

pB said...

UMI
Kalau ada reseki , adalah.

Kalau tak ada , pun tak apa ....

Yunus Badawi said...

pB,
Kalau dah solat istiharah, insyaAllah apa yg kita dapat adalah yg terbaik. Yakinlah janjiNya.

Anonymous said...

dlm hidup tak boleh ada rasa kecewa dan kecil hati... itu akan merosakkan kegembiraan kita... tapi sbb kita manusia yg lembut hati perasaan tu tetap ada... so lepaskan dan lupakan.

rezeki ni milik Tuhan... bukan utk ditentukan oleh sesiapa hatta kita pun hanya sekadar boleh berusaha sahaja. Insya Allah ada bahagian kita.

Selamat Menempuh Umur Baru dan semoga tetap manis dan berseri...

cm

Ungku Nor said...

redha pada ketentuanNya dah memadai, kan?
yang penting awk dah usaha.

TokNabe said...

Rezeki datang tak hari ni mungkin besok, tak besok..mungkin lusa. yang pasti rezeki akan datang jika terus berusaha..

sabar ye pb.

Anonymous said...

Yang pasti interview dah over tak perlu nak digusarkan lagi, kalau dah ditakdirkan post tu kepunyaan pB maka tiada siapa yg berhad utk mempertikaikan dan bersyukurlah krn itu rezeki namanya...-IP-

MOKCIK AZWA said...

PB...kira ok la interview dah abis. Dapat atau tidak, berserahlah padaNya. Kalau ianya tersurat rezeki untuk PB, insyaAllah dapat, kalau tidak mungkin ada yang lebih baik menunggu di hari kemudian.

sekurang2nya Pb tak kena cam kawan azwa kena...dipanggil interview tapi masa interview bleh plak orang tu kata...we already have a candidate! kawan tu down abis sampai ler nie dah serik nak isi apa2 borang.

zino said...

perkara yg dah berlaku ada lah takdir utk kita.. kita perlu redha dan terima.. belum ada rezeki utk jawatan tersebut..

inshaAalah bila di takdirkan sesuatu tu utk kita dia akan datang juga nanti..

jangan lupa date kita sabtu ni hehe

indera kencana said...

Abang Zino... nak ikut.
Tapi saya takde angsa.. hehehe

Akak,
Cara Allah berlaku itu sebenarnya sama sekali tidak sama dengan cara manusia berlaku. Jalan manusia dan jalan yang ditetapkan oleh Allah itu sering sahaja tidak seiring. Manusia menyukai meminum arak, tetapi Allah kata arak itu memudaratkan. Manusia kata zina itu nikmat, tetapi Allah kata zina itu merosakkan keturunan. Manusia menyukai riba untuk menambahkan kekayaan, tetapi Allah kata riba itu penganiayaan sesama manusia.

Manusia memang tidak dapat memikir lebih jauh kerana itulah kelemahan manusia yang sama sekali tidak dapat menandingi kebijaksanaan Allah. Allah tahu apa akan terjadi di masa hadapan dan segala yang berlaku hari ini adalah hikmah yang di kemudian hari barulah manusia tahu betapa manisnya kepahitan masa silam.

Akak,
Segala yang terjadi itu adalah perancangan Allah. Allah tidak mengizinkan ianya berlaku kerana di masa akan datang berkemungkinan ianya akan memudaratkan akak. Tetapi Allah izinkan Kak pB masuk ke interview itu untuk Kak pB belajar dan memahami tentang sesuatu perkara buat menambahkan ilmu akak.

Kegagalan hari ini bukan bererti gagal selama-lamanya. Kegagalan hari ini adalah titik permulaan bagi kejayaan yang lebih besar dan banyak di masa akan datang. Kejayaan itu pula buakan diukur dengan wang, pangkat dan kebendaan. Tetapi kejayaan itu juga bermaksud ketenangan, kebahagiaan dan kegembiraan.

Salam untuk abang...

P/s ooo kak pB nak date dengan abang Zino tak ajak saya ye... nak ikut... nak kacau daun. Hehehehehe

Zareda Norman said...

PB
happy belated besday.. sorry lambat wish.. zar berada di luar kawasan liputan..

Bab temuduga tu.. percayalah dengan janji Allah.. Setiap yang berlaku pasti ada hikmhanya.. syukur dan redha.. mungkin Allah nak gantikan dengan yang lebih baik

Hmmm

Entry lepas perasae nok post kat fesbuk , tok leh sebab fren waktu pejabat kul 830 pagi. kul 900 tok masuk lagi pakat dok lepok kat bo...