28 November, 2008

472

Salae Semuo ....


Hok aloh lar , Blogspot buat hal lagi.
Dok tra nok upload gambar tok leh leh yak ta'dik lagi.
Musing musing , lepah tu kerah situ jah ...
Lamo lamo gi vack lar pB.
Napok gayo , gambar hok dok tepi tasik tu , keno upload minggu depae lar pulok.


Hopefully tak dok hok musing lidoh hari ni.
Sajo jah nok tulih cerito hari ni , guno bahaso ibundo pB.
Kalu tok pehae , silo tulih komen.
Nanti pB explain.


Pagi tadik boh besar maghi opeh.
He he , keno tegur sebab tok paka uniporm.

"Ni sapo buwi , paka lagu nie hari nie"

pB sajo jah jawak mulut dia

"sayo hok kato buleh"

Dio pulok jawab

"Nasib baik awok kato awok hok kato buleh."
"Kalu HR hok kato , sayo talipong terus HR"

He he he

Memae pB lonni , kalu dio kato gapo gapo , pB mesti jawab.
Sebab dio suko sangat 'nyanyi' ko staff dio


Esok petae , anok sdaro pB hok duo orghe tu nok sunat.
Rasonya , temujanji demo duo tu , beloh petae.
Tengahari tu , ado makae makae sikti kat ghumoh adik tu.
Ado smayae hajat sekali.


Ahad pulok , rasonyo nok bowok anok anok dengae Tok Ma
maghi Shah Alae.
Nok g beli kain skoloh kat Nagoya tu.
Baik beli awal awal , sebab takut pulok tukae jahit tok dhe' nok jahit.


So , stakat tu dulu lar entry hari nie.



Kito jupo Haghi Isna pulok





Mogo semuo happy happy cuti duo haghi nie




Wassalammmmmmmm

19 comments:

Ummibatrisya said...

tak perlu tanya, sebab ummi faham :)

tapi kalau ummi pergi kelantan, ummi tak faham apa yang diaorg cakap :)

shafarina said...

huhu

hepi wiken kak pibi

Ungku Nor said...

insyaAllah, kita jumpa hari isnin..di alam maya ciber..hehehe

~akuni~ said...

Gambar tu saiz besar kot PB, saya upload ok je...

Yunus Badawi said...

pB beli kain kat Nagoya dan suruh org jahit ya. Kalau beli uniform yg dah siap rasa lagi murah. Entahlah. Sayapun belum beli uniform anak. Sorang masuk sek menengah dan sorang jadi pengawas walaupun baru darjah 2 tahun depan. Jadinya mmg kena beli baru.

aNIe said...

PB...nak maghi shah alae beli baju skoloh?...awalnya...

Akak tak cadang lagik bila nak beli sebab akak beli siap je...anak jatae...senang...beli je...hehehhe

Hepi wiken PB

sya said...

pB.. baju sekoloh.. mung tempoh ke? rajing mung.. tergeliat nak baca and tiba2 muncul orang 'ganu lak

Alex Lacey said...

k.we balik gganung hari Ahad sapa selaso...keno gi wi training ko ore teganung...training MS office huhuhu....

oren said...

lambat sungguh saya baca entry nih..belek satu2 perkataan..jenuh nak paham..hihii..

manlaksam said...

Sssunat denge tok muding mano?

Aku Bukan Bidadari said...

waaaa..kak termoncong2 molot tiara bacooo...

HappyIrfa said...

salam kakpb..
belawok la kalu irfa kata x pehe.
baco buleh,nok tulih x reti.huhu

demolonitoksupomulo said...

dokle upload sbb line slow sgt kot kak pB

Intan Rosnitta said...

Patutnya tajuk entri ni "Mari Belajar Bahasa Kelate Bersama PB!"

Kito pehe sangat... tapi x expert nak tulih.

Hehehe

:)

alcatraz said...

nasib baik ambo pehae...

Neeza Shahril said...

bghani sungguh kak pb wak ggitu ko boh besar..
mesti dio ni so ppalo dengae kak pb ni.. :))

KV said...

kv pun tok beli lagi baju pra skoloh danish. Tokleh gambaran lagi lagu mano.

umi ameer said...

suka bab menjawab boss tu..
yes pb, jawab, jangan tak jawab!

pB said...

UMI
Bos pB tu memang suka kenakan staff.
Tapi dia tak kisah kalau kita jawab balik ....




KV
Baghu beli hok kak lang.
Hok kak ngah n kakak belum tahu lagi.
Tengok skoloh mano , demo tu buleh masuk.




ADIK JA
Boh tu satu kapal dengae kito.
Orghe Kualo Kerai

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...