18 December, 2008

483


Salam ...


pB just nak tanya


Seorang suami telah meminta isterinya meluruskan rambut isterinya yang ikal kepada lurus.


Persoalannya :

Perlukah si isteri itu mengikut kehendak si suami itu?


Boleh ker kita meluruskan rambut kita??
Bukan ker itu seperti mengubah apa yang Allah telah kurniakan kepada kita ????

nota kaki : Si suami itu bukan aBear nyer .....

**********************************************************

Entry tambahan

Semalam , saja ngada ngada nak manja manja dengan aBear.

pB : Bah , tulung ikat rambut .

aBear : Cam ner nak ikat , bukannya reti pun ...

pB : Alaaa pusing pusing pah tu ikat ler ....


Dia punya lar ikat , rasa bergegar otak ....
(brutal sungguh laki aku sorang nie)

pB : Kalau lar pB sakit , dan ni cara aBear ikat rambut pB , makin sakit lar gayanyer


Nak tau dia kata apa lepas tu ....




APA SUSAH , POTONG KASI BOTAK JER LAR .......






Hu hu hu


Posted by Picasa

21 comments:

HappyIrfa said...

EMM..sapa tuh?abear suruh kakpb lurus rambut ker?tp bukan ke itu mengubah ciptaanNYA..dan itu hukumnya berdosa?tolong betulkan

oren said...

rasanya kalo takde keperluan, mmg haram..

the experts, pls??

Anonymous said...

Memang brutal betul aBear pB tu..., kalu pB botak nanti katanya cam sami saolin temple ler plak -BB-

pB said...

BB
Botak tapi menggoda , tak per kan?

He he he




OREN
Tu yang kak pB dok tunggu komen tu

Mummy Rizq said...

pakai ler rambut palsu kalo nak rambut lurusss.. heee..hee..

Neeza Shahril said...

hehehe.. tok leh imagine kak pb botok.. bear suko kalih dih. Napok macae oghae baghu kelik haji! hehehee..

tak tahu la nak kata bab luruskan rambut tu.. kena tanya pakar lah rasanya..

manlaksam said...

Pok Mae pun tak tahu....rambut Pok Mae putih tapi orang kata berdosa kalu dihitamkan, jadi Pok Mae biarkan lah ia begitu seadanya.

sya said...

Ha ha sabau jelah

pB said...

KAK SYA
Memang kalau dgn aBear ni , kena banyak sabauuuuu ....




POK MAE
Rasonyor kalu rambut putih , kito boh inai , tak por .....

umi ameer said...

bab2 berlembut mmg org lelaki tak fandai ngat..

kalu soh ngurut, depa pun tatau, tapi tangan depa sangat kuat dan terasa u, hehehh!!

ni tengah bayangkan rambut pb lurusss dan panjang ke pinggang!!

pB said...

ADIK JA
Tu dok tunggu komen tu.
Tak dok sapo hok tahu tu ...






MUMMYRIZQ
Rasanya , kita tak boleh pakai rambut palsu , tau.

Hukummya Haram ...

pB said...

IRFA
Bukae aBear kak pB.

indera kencana said...

Jawapannya Kak pb, BOLEH

Ini disebabkan rambut itu adalah bahagian tubuh yang tidak kekal. Dia boleh panjang pendek, rosak dan elok serta sebagainya. Tidak seperti hidung atau bibir yang sama sekali tidak boleh diubah kerana dia bersifat kekal.

Ada satu hadis di mana Rasullullah telah membenarkan pewarnaan rambut. Di kala itu, orang-orang yahudi akan mewarnakan rambut mereka dengan warna hitam. Oleh sebab itu Rasullullah tidak menggalakkan umatnya mewarnakan rambut dengan warna hitam tetapi carilah warna selain daripada hitam. Ketika itu masuk seorang lelaki dengan rambut kekuningan. Rasullullah bersabda, alangkah cantiknya rambutmu.

Saya pun nak jugak warna rambut. Nak cari warna blue black atau brown black. Wahhhhh kelasssss

shafarina said...

Biasa aja saya rebonding rambut. Lagi baik dari mekap lawa2 untuk ke ofis tu.


Err.. akak berani borak ker? Hehe

Zareda Norman said...

PB

kalau botak pun wife abear jugak.. ehhehhe..

Masa zar sakit dulu, rambut gugur sampai dekat nak botak.. sedih tengok cik hubby kutip satu satu rambut zar.. hhuhuhuhu..

Anonymous said...

Abg Indera Kencana saya sokong dgn jawapan yang abg katakan.Ni le jwapan yang bernas..

Kak Shafarina ada betul lebih baik luruskan rambut untuk tatapan suami sahaja tapi kalau keluar tu tetap dengan tudung dari mekap lawa-lawa untuk org lain yg pandang..

Pada kak pB emmm rambut kak pB macam mana hehehehe mengada nak tahu lak...kak pB dah cantik dan lawa leee,untung aber akak tau..

Nasib baik dia ikat rambut kak..kalau dia ikat badan akak cam mana..cara dia melawak mcm tu kut akak..manja betul dia.

Jeles yat..nak cari suami cam akak lah..

YaT

zino said...

apa susah2 nak luruiskan rambut.. pshampu pentenne kan ada.. hehe.. cara abear mengusik memang brutal hehe..

Yunus Badawi said...

Org lelaki ni selalunya tak pandai membaca yg tersirat. Kalau pB nak bermanja, cakap aje direct kat aBear. Jgn pura2 suruh ikat rambutlah, apalah.

pB said...

YB
Agaknya YB pun satu pesen dengan aBear jugak ker ?




BRO ZINO
U know aBearrrrr ....
Brutal sungguh

pB said...

YAT
Bersyukurlah dengan apa yang kita ada ....


Itulah yang terbaik




ZAREDA
Suami Zar memang suami yang baik .
Syukur ....




WSS
Botak ??

Hmmm ....

Tak pernah terfikir pulak nak jadi
seperti Sinead O'Connor tuuuu

pB said...

INDERA
Kenapa sambung rambut tak boleh ???



UMMI
Rambut pB pendek jer Ummi.
Tak berbaloi nak buat rebonding.
Perabih duit jer ...

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...