16 December, 2008

481



AMARAN : GAMBAR DIBAWAH BOLEH MERUBAH MOOD ANDA.
KALAU ANDA KUAT SEMANGAT , SILA LAH TENGOK.

TUAN PUNYA BLOG TIDAK AKAN
BERTANGGUNGJAWAB KALAU ANDA PENGSAN
SELEPAS MELIHATNYA
Hi hi hi ........




ADIK ADIK YANG BERANI



SI LEMBU HITAM YANG MENJADI PILIHAN













KULIT SEDANG DISIAT SIAT.

PEGANG KAKI PUN JADILAH

DAUN YANG DIJADIKAN TEMPAT MENGALAS
DAGING.

BOGEL


PROSES MENGELUARKAN PERUT,
HATI DAN BARANGAN DALAMAN.

TARIK , JANGAN TAK TARIK ......



ROPONG ....

PERUT .....






EKOR .......
Masa ni , memang ingat kat Yunus Badawi.
Sebab dia ada minta pB bawak pulang .......
EKOR ......











LAPAH DAGING



APA TUUUUUU ??????


DAGING YANG 'FRESH'


Posted by Picasa




aBear dok 'grobek' nok ambik lidah.




Inilah hasilnya jurugambar 'amatur'.
Awalnya nak dok kejab jer , tempat sembelihan tu.
Tapi , bila dah ter'ralit' , pB ditinggalkan oleh FIL.
Melagut lar kat situ sampai ke sudah.

May be orang kata kat Kelantan tu meriah sebab semuanya kena buat sendiri.
Sib baik sembelih tu ada orangnya.
Kalau kena buat sendiri gak , tak tau ler.

Yg ber'gorban' tu kena turun padang.
Memang tak akan ada orang yang akan tolong 'bahagian' kita.

Seronok tengok gelagat orang orang yang tak berapa nak pandai nie.
Macam macam hal.
Senyum jer pB sebagai pemerhati.

Kalau kat kelantan ni , banyak sungguh tempat penyembelihannya.
Dalam satu kampung tu kadang kadang ada sampai tiga tempat.
Macam tempat yang pB pergi ni , ada 4 ekor lembu yang disembelih.
Banyak ekor tu .....

20 comments:

Neeza Shahril said...

hehee.. kena censor pulok gambar toootttt lembu tu..

bagus jugok kak pb tepek gambar ni..
bagi naik semangat! ;)

Akmal said...

Lembu oh lembu...

JomMakan (JM) said...

Last Sunday anak JM gi main kat taman bersebelahan Masjid. Masjid kariah kami korban 17 ekor. Anak JM balik umah terus cakap kat Mama dia. " Mama macam mana org bukan Islam nak hormat kat kita ?... mama tau tak ?....tapak tempat korban tak diurus dengan baik....lalat banyak dan berbau busuk...sedangkan di taman tu ramai org berbagai kaum dan ugama bersenam...setiap pagi dan petang...malu adik dengan kawan-kawan adik yg bukan Islam.

~akuni~ said...

PB, dlm entry sy yg lps, ni ler yg sy cite... sy pun menunggu kat tmpt korban tu smpai dah habih bahagi-bahagi tp kamera tu dok dlm handbag... hmmm... bkn senang nak dpt peluang macam tu, kg pun tak de gerenti yg tiap2 tahun kita akan ke situ...

Lg satu, lembu2 tu dah naik ke syurga, kita ni camne pulak...

aNIe said...

PB tengok ke diorang sembelih lembu tu...kalau akak dah larik dah...

Ms Minnie said...

salam kak pb... wah.. beraninya kak pb tgk sume tu yek... saya ni lemah semangat kalau tgk apa2 suka teringat-ingat.. sebab tu takut nak tgk... kena la scroll sume cepat-cepat... huhuh

zino said...

ni lah masaalah nya blogger tegar.. sensitif dengan persekitaran apa yg berlaku pasti di rakam dan gambar tu menceritakan segala gala nya...

memang seronok melapah lembu ni.. kalau dulu kat kampong masa kenduri kendara selalu le acara ni.. tapi sejal menjak ni ramai yg beralih guna keterer je.. maka kurang la aktiviti tu..

Yunus Badawi said...

Temi kasihlah ingat kat saya. Tapi ada bawak balik tak ekor tu? Lama dah tak makan sup ekor yum yum.

maklang said...

maklang nangis ari tu tengok lembu tu kena sembelih..dok pikir, binatang yang tak ada dosa, matinya begitu seksa, apa lagi kita yang bertimbun dosa...ya Allah.. Ampunkan dosa2 hamba Mu Ya Allah...

Intan Rosnitta said...

Qorban kat Kelate mmg hapenning, semua pun kena buat sendiri!

:D

pB said...

INTAN
Hok nok suko , maso nok bagi perut mudo.
Tukae bagi tu , siap ukur sebab nok bui buleh samo panjae


Ha ha ha .....




MAK LANG
Seriau jugak masa tengok tu ...

Betul apa yang Mak Lang tulis tu ...

pB said...

YB
Ekor tu ada dibawa balik.
Tapi ciput jer sebab dah dibahagi bahagi tujuh ....

pB said...

BRO ZINO
Happy Besday Bro ...

Memang betul tu .
Sekarang ni , kalau kemana mana kamera tu tak pernah tinggal ....

Hi hi hi

pB said...

MINNIE
Is that you .... ??
Wah lama nyer hilang...
Naper ek nak masuk blog Minnie, tak boleh .....


Bila kita nak jumpa lagi ??




KAK LADY
Memang tunggu dan lihat , kak lady ...

pB said...

AHNI
Kita doa doa agar kita pun akhirnya di SYURGA ....




JM
Teruk jugak kalau macam tu.

Harap harap ada pihak yang tampil untuk membersihkan tempat itu.

pB said...

AKMAL
Sapa kor hari ni , kak pB tok makae daging lembu lagi..

Pu'ahhhhhhh do'oh do'oh doh.




ADIK JA
Naik semangat tak por.

Jangae naik seh , doh lar

Mak Su said...

tak brani nak tgk, berani makan jer :)

Alex Lacey said...

k.we kalu gambar takpo buleh tengok...tapi kalu hok betul, ssie ko lembu tuh....

HappyIrfa said...

SALAM KAKPB..
dah lama x tegok depan mata acara sembelih lembu ni..masa kecik2 dulu adalah.si kakak balik dr beraya di kampung 'umie..kakak tengok atok bawak balik ekor lembu kaler itam.mesti lembu tu hitam kan?'..excited tuh

manlaksam said...

pB,
Waaa demo tunggu sampai habis, gambar pun komplit setiap step....respek!respek!

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...