21 January, 2009

503

Pagi ni , langkah kanan kot , masa mai pejabat.

Walaupun hidung dok sok sek ,
sakit dah hidung ni dok lap dengan tisu ,
tapi tapak tangan dok terasa gatai semacam jer.

Orang tua tua kata ,
nak dapat reseki tersepak tu ...

Jangan tak caya pepatah orang tua tua nie...
Dalam pukul 11 pagi , mai ler dua orang mamat nie ke pejabat pB.

Depa dua tu bawak angpau.
Dapat sampul merah tu.
Sampul sampul tu wajib dibahagikan kepada staff kat pejabat nie.

He he he ...
Lima puluh hinggit tu ...



Tapi yang tak syok nyer .....

Sampul merah tu mai dari Syarikat Da Ma Chai ....
Memang tiap tiap tahun , kita orang dapat angpau dari syarikat nie.

Ayoooo ayooooo ....

Itu luit mana buleh buat makan , lorrrrrr

Nampak gaya , duit tu buat bayor BIL ESTRO jer lah ...

22 comments:

McBudu said...

Bayar Astro pun tak boleh, nanti gambar TV tak berapa nak terang. Bagi kat saya je... boleh!

zareda said...

ohh dapat angpau ek..

baca entery ni baru teringat tak beli lagi kad wishes untuk nyonya..:)

Intan Rosnitta said...

Bayar bil estero pun jadilah...

:P

pB said...

INTAN
Tular ...
Tahun lepas kak pB buat bayar bil Celcom.




ZAREDA
Tiap tiap tahun dpt.
Tapi setakat ni , limau tak dpt lagi ...

Beli yang besau besau

pB said...

McB
TV tak terang !!!
Biar betul ....

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah

Kak Elle said...

Pb tak faham apa hal ngan company tu duit tak leh guna pulak?kan sampul aje...

Azhar Ahmad said...

Askum kak pb. Windu ngan akak. Eh tulisan akak. Saya dh ektip smula. Azharahmad.com jewr. Uhuhu. Neway, beh tu dpt ang pau. Akak takmo bg angpow kat saya ka?

~akuni~ said...

Company apa tu PB?

maklang said...

he..he..

bayor aje Estro tu, kalau tak pi sedekah kat masjid untuk beli barangan untuk cuci tandas...itu kata kawan maklang lah kalau dapat duit bunga kat bank!

Yunus Badawi said...

Elok habiskan cepat duit tu supaya bila nak belanja saya lain kali kalau saya ke Shah Alam duit tu dah takde lagi hehehe

zino said...

big bos dah keluarkan larangan jangan terima sebarang pemberian.. limau pun tak boleh hehe..

Neeza Shahril said...

Da Ma Chai tu apa kak pb?

MULAN said...

aaahhh tak aci... kongsi2 aahh..!!

Aku Bukan Bidadari said...

kak..gong xi fat choy.. nk angpow hi hi hihi

pB said...

TIARA
Akak pun dpt satu nie jer ...




MULAN
Nak kongsi macam mana , bukan boleh buat beli makanan pun.

pB said...

ADIK JA
Kedai Jual Nombor dan Lumba kuda

1 Big
1 Small ...




BRO ZINO
Limau ada lar dua kotak.
Itu dari supplier alat pejabat.
Syarikat melayu ...

pB said...

YB
Memang pB buat bayar bil astro kat pejabat nie

pB said...

MAK LANG
Itu pun satu cadangan yang baik.




AKUNI
Jual Nombor ekor larrr

Alex Lacey said...

oooo...sungguh menghampakan la puloks buleh hok dari Da Ma Cai tuh hehehehe...tapi tak po lar, kurae2 buleh la buat bayar bil

TokNabe said...

Buat isi minyak kete pun kira okey jugak tu...

umeboshi said...

k.pb,
la...kedai jual nomo ekor ek? kalo duit tak boleh buat mkn, guna buat belanja/ bayar bil pun tak boleh la jugak. kasi le kat apek/amoi memana ;p
kiter pun dpt ang pow dan limau...dari boss!!

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...