11 March, 2009

539

Kdg kdg lebih baik tidak tahu dari tahu ,
namun begitu,

kdg kdg perlu tahu supaya
tidak timbul sebarang teka teki di dalam hati
dan tidak menggusarkan hati.
Tetapi ,
kalau dah tahu ,
dan kebenaran itu menggigit
hati dan perasaan ,

bagaimana pula ?????

17 comments:

Ummibatrisya said...

hari tu ada topik kat lite FM, discuss topik inilah

perlu tahu ke tak perlu tahu, kalau tahu menjerut hati dan perasan

kalau tidak tahu, tiada hati yang terluka tapi lambat laun tahu jugak, lagi kecewa

susah sebenarnya :(

yang pastinya biar tiada rahsia atau biarlah rahsia sampai bila-bila :)

JomMakan (JM) said...

Ada rahsia yang perlu dikongsikan dan ada pula yang tidak perlu dikongsikan.....pilihlah yang terbaik

zino said...

kalau yg tak perlu tau tu baik jangan amnbik tau.. bila dah tau baru tau sepatutnya tak perlu tau hehe..

risanur said...

kalu risa baik kita amik tau segalanya walaupun rasa sakit ati asalkan tidak tertanya2 nanti :)

lupekanje said...

acik salu mikir mender camni..
kkdg, kita nk tau jugak perkara yg mang boleh nyakitkan hati kita.
tapi rsanya elok kita tau...dari kita tertanya2...
tpi elok jugak kita tak tau..
sakit kan ati sendiri buat apa..
adeiihh...acik tgh fenin nih..

~akuni~ said...

Hai... kat sini byk teka teki dan persoalan yg tak berjawab.......

catz_mafia said...

pb,
kebenaran itu memang menggigit perasaan.. huhu

xiiinam said...

Errrrr....aku tak tahu apa-apa...Sungguh!!


Haihhh!!!

Kak Elle said...

hmm...kalau menyakitkan hati lupakan aje pB...buat dunno.

Alex Lacey said...

tepuk dada tanya hati...

McBudu said...

...gigit dia balik, lebih kuat !

Neeza Shahril said...

tak yah ambik tahu la kot..
kalau dah tau, mesti kena tahu sampai ke akar umbi heheh..

Yunus Badawi said...

saya suka makan tauhu cicah kicap hehehe

kad0k. said...

rasanya xyah tahu la kak pb...heheheh..tp kalau benda tu x relate to us la....betul x?

pB said...

KADOK
Kalau relate dgn kita , rasanya harus ambil tahu , kan


YB
Aiks ...
Lari dari perbincangan nie

pB said...

ADIK JA
Betul tu.
Pah tu bilo tahu , macae macae jugok hok dok fikir

pB said...

McBudu
Tak leh gigit sebab .......

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...