28 April, 2009

564

Sejak setahun yang lalu , Tok Ma dok jaga anak jiran.
Mula mula tu , dua orang jer. Adik beradik.
Sorang hero , sorang heroin.

Tahun ni , tambah lagi sorang.
Adik pompuan budak budak tu.
Yang ni pulak , baru umor 5 tahun.

Bukan susah mana pun , jaga budak yang dah besar ni.
Cuma sediakan makan minum , dan pastikan mereka ni siap sedia untuk ke sekolah.
Kira yang besaq tu transit kat umah pB .

Yang pB nak citer ni pasai adik bongsu depa nie.
Umoq lima tahun.
Tapi , badan jenis haluih. Dah lah haluih , jenis tak bercakap dengan orang lak tu.
Dan jugak jenis slow motion tul.

Kalau pB tanya , dia main angguk , geleng jer.
Payah nak dengaq suara dia kalau pB ada kat umah.
Tapi Tok Ma habaq , kalau main dengan Nurin , keluar pulak suaranya.

Tok Ma cakap , budak ni manja. Yelah kan , dah nama lagi bongsu.
Kalau kat umah dia , mandi , basuh kencing , makan semuanya mak dia yang buat.
Kalau mak tak ada , ayah yang ambik alih.

Kalau kat umah pB , tu , tak ada lar Tok Ma melayan sampai gitu sekali.
Bab mandi , senang jer . Masuk bilik air dengan Nurin.
Bergelak sakan ler dok dalam tu. Sampai kekadang tu , kena panggil keluar.

Bab makan , semua orang dah habis makan , tapi dia tak habis lagi , barulah Tok Ma suapkan.

Hahhh , nak citer pasal Nurin lar nie.

Nurin dok melayan budak ni macam dia ni adik dia.

Dia suapkan makan.
Dia pakaikan bedak .
Dia sikatkan rambut.
Dia ajak main.
Semuanya dia lahh
Sampai ajor ngaji pun Nurin gak yang ajor.

Alahaiiiiiiii


Semalam , balik kerja , tengok Nurin dah moody. Bila tanya , Tok Ma habaq "nurin tak bagi budak tu balik". Suruh main main dulu. Bila malam , baru hantar balik .......


Hmmm....
Ada kesimpulan ker cerita pB nie ???


Lu pikir la sendiriiiiiiiiiiiiiiiiiiii

21 comments:

McBudu said...

Tambah jangan tak tambah. Banyakkan umat Muhammad!

HappyIrfa said...

EMMM SENDIRI MAU INGAT.HEHE

pB said...

McBuduAlahaiiiiiii

Kesitu pulak kesimpulannya

pB said...

IRFA

Ingat apa ??

manlaksam said...

Buatlah macam adik sendiri Nurinnn....

shafarina said...

Emaknya si Nurin dah paham kot apa kesimpulannya.

He He He


Tahun yg baik untuk mengeram ni kan kan :)

umeboshi said...

ahahhaha...
kesian Nurin...meh dtg umah acik Ume, bleh main dgn adik2...

Kak Elle said...

Ibu NURIN NAK ADIKKKKKKKKK

Anonymous said...

Nurin nak adik tu..., umur masih muda lagi y x try conseive lagi..? -nakadeq-

oren said...

nurin sunyi, nak adik lagilah tu...

sya said...

Kesimpulannya... kena lah lebih produktif lagik pB

Ordinary Superhero said...

Sokong usul Bro McB.....ehem, nak petua?

catz_mafia said...

pB,
Cayalah Nurin.. kalau auntie nak adik lagi.. nak wat perangai camni gak la.. haha

idahani said...

amiinn...tambah lagi umat Muhammad saw..hehehehe

Neeza Shahril said...

Nurin nak adik.. yeay! yeay!
Nurin nak adik...

buwi la adik kor dio kakok weiii..
siyyae kor dio...

;)

en_me said...

ahaha.. me dah agak dah.. nurin nak adek ghupernyerr..

zino said...

maleh nak pikir la dah ngantuk ni hehe

tulipurple said...

meh ler join sy sis...hehe.aminnnn.

Kujie said...

dia request dalam diam tu...hahahaha

Alex Lacey said...

sungguh tu PB, siae ko Nurin...dio boring doh tu mmain sore dio hehehe

pB said...

KEPADA SEMUA

Insyaallah , pB akan usahakan secepat mungkin .....

Ada petua ??

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...