03 June, 2009

592

Baru baru ni , kat pejabat tu , ada lah buat makan makan sikit. Kebetulan bos nak belanja. Menu pagi tu nasi putih , kari ikan tenggiri , ayam goreng dan sambal lada. Tak lupa juga sedikit ulam -ulaman. Minuman yang disediakan pula ialah Milo Ais.
pB , kalau makan lauk lauk yang bersantan ni , tak berapa nak boleh kalau minum minuman susu nie.
Rasa macam mudah muak dan cepat kenyang.
So , sebelum pB makan tu , pB pun bancuhlah secawan BESAR Nescaffe O. Sedap jer bau ...
Separuh jalan menjamu selera , tiba tiba terasa haus. So , kalau dah haus , mestilah kita nak minum kann
Baru seteguk air nescaffe O , rasa nak tercekik.
Tersembur air tu .......
Rupa rupanya , masa pB bancuh air tu , pB tersilap masukan bahan utamanya.
Gula bertukar menjadi garam .....
Boleh imajin , sedapnya nescafee O itu .....

29 comments:

Ahlami said...

hahaha...lawop2..
rajin jugop saloh wat air milo g bubuh garam..ngeh3.. xsedap lasung!

e.l.i.s.s.m.i.e said...

setakat hari ni x pernah lagi buh garam dalam air kecuali nak buat lada jeruk..lalalala

McBudu said...

Ni mesti masa buat air tu tengah layan fikiran, melayang ke mana tu....

PINATBATE said...

sedapnya nescafe tu..

zino said...

ni mesti teringat projek tamanan tu kan hehe

lupekanje said...

ni brangan ke apo ni...cam citer nujum pak belalang dah nih..heheh..

kakpah said...

haaha.. resipi baru. Jual gerenti meletopp..

achik said...

ekeke.. ;p

shafarina said...

ades.. dah le cawan besar :p

1717 said...

Apa kes ni pb hahahahaha tu leeee...

Anonymous said...

Sah..pB mesti mimpi di siang hari..hehehe..:-))-IP-

Neeza Shahril said...

garam?? hehehe.. camana lah diorang letak garam kat situ..
sabor je laaa..

aNIe said...

Hahaha...mau tak tersembur...mesti rasanya unik...pahit2 masin...heheheh

Purpleheart said...

Ya Allah kak, seronok layan citer akak makan dengan lauk yang mabeles tuu, bile part gula jadi garam tu rasa nak tersedak sama...

pB said...

P.H



Lauk pauk tu memang mabeles. Kari ikan tu memang superb.

Tapi , tang air tu failllll.

Sib baik dah kawin , kalau tak , tak ada yang nak masuk minang

pB said...

KAK ANIE



Tersangatlah uniknya ......

Tak terbayang rasanya

pB said...

ADIK JA



Garae tu garae halus. Kak pB dok ingat kor gulo tu gulo caster. Tu hok tok seko tu ....

pB said...

IP



Bukan setakat mimpi , siap mengigau lagi tuuuu

pB said...

1717


Hanya pB aja yang tahu

pB said...

INA


Tu ler...
Big Mug ....

pB said...

ACHIK




Berangan punya hal lah nie

pB said...

KAK PAH



Janganlar gelak. Malu pB tau

pB said...

ACHIK



Hi hi hi.
A ah. Tersembur ala ala feminin gituk.

pB said...

ZINO



Hi hi hi.
Tau tak per ....

Dok fikir , cam ner lagi nak buat...

pB said...

PINAT



Sehingga ketitisan terakhir, sedapnya

pB said...

McBudu



Rindu pada aBear larrr....

pB said...

E.L.I.S



Itu namanya , malang tak berbau

pB said...

AHLAMI



Milo capur garae???
Lagi sedap tuuuuuuu

luna said...

haha..kak..org kata kalo jd camtu sbb berangan nak kawin...


:P

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...