27 July, 2009

635


Salam pagi isnin

Hari ni kawe kena U.T.I
Siapa tahu apa itu U.T.I , sila angkat keyboard , angkat mouse ....
Aiksss ....tak ada pun yang angkat.
Tak tau eh ???


Meh sini pB nak citer apa itu U.T.I
Kalau kat kapong pB tu , kito panggil air kencing kotor, kencing tok lawah , kencing tok puah.
Hah itulah U.T.I
Bahasa perubatannya Urine Tract Infentions.


Antara penyebab U.T.I ni ialah bila dah rasa nak membuang pun , masih dok tahan tahan. Itu satu sebab. Satu sebab yang lain ialah sebab tak banyak minum air masak , air mati atau pun air kosong. Asyik dok teguk air manis , ni lah jadahnya ...
He he he


Sakit tak U.T.I nie???
Wa cakap lu memang sakitttttttttt. Nak jalan pun rasa sengsara jiwa raga. Berjalan macam orang dalam pantang , berjalan macam orang lepas bersunat lar....


Sentiasa rasa nak buang air kecil , tapi bila membuang tu , keluarnya hanya setitik dua jer. Pas tu , rasa pedih semacam jer ....


So , pagi ni , pagi pagi dah melawat doktor. Kena marah seround sebab pB mengaku yang semalam lagi dah rasa sakit nie. Tapi pB tak lah bagitau yang semalam tu pB dah cuba makan ubat yang pB beli dari farmasi....


Dapat lah surat cuti sakit untuk hari ni dan empat jenis ubat termasuk ubat tahan sakit dan ubat lawas kencing ...
So far so good. Rasa nak ke tandas tu masih ada lagi.
Tapi , kira dah oklah. Sakit pun dah beransur pulih.

Itu sahaja laporan untuk hari ini.
Cerita tentang pertunangan adik ipar pB akan dilaporkan pada n3 yang akan datang ....

10 comments:

~0~ said...

ooo....baru ku tau u.t.i.

semoga cepat sembuh

ima said...

salam pb...semoga cepat sembuh dan lepas ni jangan lupa minum banyak2 tau!!!

TokNabe said...

Moga cepat baik.... lepas ni jangan ditahan2 kalau nak buang air..

redza said...

*angkat keyboard dan mouse * tanda faham U.T.I ..benda ni kes biasa dalam urusan keje saya :) ...


semoga sis PB cepat sembuh...minum air kosong banyak2...

kakLuna said...

lepas baca ni, terus saya g minum air suam 1 gelas. kih kih kih

pB said...


LUNA
Jangan jadi macam kak pB. Bila dah kena , baru cari air masak...






REDZA
Apa kerja RedzA , sebenarnya??? Thz for the doa. Insyaallah .... Esok kerja dah nie






TOK NABE
Bilik air kat pejabat tu jauh sangat, tu hok sokmo jadi lagu tu ... He he he Alasae ado sokmo






IMA
Salam Kembali. Tu lar , biilo sakit baghu ingat. Ima pun jangae tok minum air banyok banyok...






O
Insyaallah, berkat doa kawan kawan.

Yunus Badawi said...

Ini mesti sibuk blogging sehingga lupa nak buang air hehehe

Takdelah. Saya cuma nak mengusik pB.

Semoga cepat sembuh.

en_me said...

dah sakit baru nak jumper doktor .. ghitewww.. ehehe, salam akak pB teww

pB said...


EN_ME
Biasalah tu kan. Dah sakit baru cari ubat. Tapi yang penting , mc Hammer tu ...






YB
Amboi sedap nyer tekan keyboard... Dah ok dah nie. aBear pun ada kat umah, jab lagi nak ajak g IOI... ronda ronda

naDDy said...

U.T.I = urinary tract infections

perempuan lebih mudah dijangkiti.kenapa? sila google.

jagalah kebersihan diri~

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...