04 September, 2009

675










Seorang sahabat pB berkata .....





"Kalau kita berbuat dosa atau pun buat salah , Allah tak akan makbulkan doa kita ..."







Betul ker ????

13 comments:

Mak Su said...

saya tak penah plaks dgr cenggitu, bila org tahu dia berdosa, dia mintak ampun, bertaubat, kendian dia berdoa... dan Allah tidak kedekut dengan ampunanNya

TokNabe said...

Hanya Allah yang lebih mengetahui.......

Allah Maha pemurah lagi Maha Pengasih.

~0~ said...

Allah itu maha pengampun...
cuma kita je yang sombong..

xiiinam said...

Kepada Dialah kita meminta....
Dia ...al-adlu...wal-'affu..



Semoga kita mendapat maghfirahNya...

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

Allah Maha Pengampun~

Zareda Norman said...

PB

Mazhab mana agaknya dia pakai ek.. ehhehe

Allah Maha Adil dan Maha Mengasihani..

Sha said...

salam:)
kita hanya memohon tp Allah yg menentukan. Mudah2an diampunkan. Amin

maiyah said...

salam.. sy pernah berdoa pd masa sy masih berbuat dosa tapi doa sy tu supaya sy terlepas dari berbuat dosa.. apabila kita berdoa Allah akan permudahkan urusan dgn caraNya yg telah direncanakan..

adanz said...

yup betul pB... ibarat minyak dengan air manakan bercampur. mungkin maksud org tu semasa kita berdoa dan pada masa yg sama kita berbuat maksiat... melainkan kita telah bertaubat dengan dosa2 lampau....

manlaksam said...

Mohon keampunan dan berdoa lah....
InsyaAllah akan termakbul, yang penting istiqomah. Jangan hangat-hangat tahi ayam.

opie said...

salam...

Saya rasa kawan pB tu nak bagi tahu mcm ni kuttt.

contohnya..

Seseorang tu masuk kedai nombor ekor, kuda ke toto ke 4D ke beli nombor kat situ..contoh nombor yang di beli 0000 big RM5 small RM5.

keluar je dari kedai tu dia berdoa..

Ya Allah ya Tuhan ku bagi le aku kena Nombor ni.

Haaa doa yang mcm tu le yang allah tak akan terima..

dah tahu benda dibuat tu berdosa di mintak pulak doa untuk selamat kan apa yang dia buat..

contoh je laaa...tak ada kena mengena yang hidup atau pun yang dah mati...

sorry le kalau ada yang terasa..
kita kena fahamkan apa yang diberitahu baru boleh bertanya agar tak ada yang terasa.

pB said...


MAK SU
Tak ada manusia yang tidak berdosa ....Moga Ramadhan ini , kita semua mendapat keampunanNya.

Amin





TOK NABE

Betul tu , Tok





~O~
Moga kita tidak terus tergolong di dlm golongan orang yang 'sombong' itu.





ckLah
Hanya padaNya kita memohon keampunan dan kekuatan untuk tidak terus melakukan kesilapan ....





naDDY
Moga kita semua tergolong dalam golongan orang yang sudah sedar dan bertaubat ....





ZAREDA
Allah Maha Adil dan sesungguhnya Allah Maha Mengetahui ...

Tak semestinya apa yang kita suka itu baik untuk diri kita ....





SHA
Sedangkan Rasul Allah yang maksum itu sentiasa memohon keampunan , ini kan pula kita , manusia biasa ini.

Moga kita beroleh keampunanNya...





MAIYAH
pB pernah dengar hanya orang yang sombong yang tidak menadah tangan , memohon , meminta pertolongan dari Allah.

atehlaila said...

Yer ke...takkan kut..Allah kan maha pengampun..penyayang..

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...