06 September, 2009

679

Apa nak update nie???

Banyak rasanya nak cerita , tapi , macam blur jer ...
Tak per lah .....
Kalau cerita , nanti ada yang kata riak pulak ....
Hi hi hi .....

Semalam , ke Shah Alam.
Jatuh depan Sacc , nasib baik tak terpeliuk kaki.
Berbuka di Pak Su Corner.

Lepas berbuka , terus ke PutraJaya.
Gambor , nanti lah .....
Seronok sangat sebab kita orang dapat peluang solat di Masjid Besi.
Alhamdulillah ...

Hari ni hari ahad.
Tak ke pasar pun sebab nak habiskan lauk yang ada kat dalam peti ais tu.
Esok jer lah ke pasar.

Cuaca hari ni , punyalah mendung.
Memang sesuai sgt tidur.
Oklah , nak sambung tidurrrrrr.
Jab lagi nak masakkkkkkk ....

Dah masuk hari ke 16 kita berpuasa.
Kejab jer kan ......

Ingatan untuk kita semua ::

Seorang ustaz beritahu : Bahawa solat sunat RAWATIB adalah lebih baik dari Solat Sunat Terwaih. So kawan kawan , rajin rajin lah kita mengerjakan solat sunat RAWATIB......

Solat Sunat Rawatib ialah solat sunat yang mengiringi solat-solat fardu lima waktu. Solat ini amat digalakkan oleh Islam dan selalu diamalkan dan dilakukan oleh Rasulullah s.a.w.
Solat Sunat Rawatib berfungsi sebagai pelengkap ataupun tambahan untuk menampung supaya apa-apa kekurangan ataupun cela yang berlaku semasa mengerjakan solat-solat fardu.


Solat sunat Rawatib terbahagi kepada dua jenis, iaitu Solat Sunat Rawatib Qabliyyah dan Solat Sunat Rawatib Ba’diyyah

Solat Sunat Rawatib Qabliyyah adalah solat sunat yang didirikan sebelum kita mendirikan solat fardu. Solat Sunat Rawatib Ba’diyyah pula didirikan selepas kita menunaikan solat fardu

7 comments:

xiiinam said...

Selamat meneruskan pengisian Ramadhan.....yang kini sudah memasuki minggu maghfirah....

maiyah said...

salam.. nape tak upload gambor bleh layan tgk..

Yunus Badawi said...

Pukul berapa pegi SACC semalam? Kami ada di Kompleks PKNS dlm pukul 2 -3ptg cari baju Adam.

Masjid besi dah buka ke? Bolehlah ke sana solat lain kali.

AZANI said...

masjid besi...masjid baru?

~0~ said...

cam mane ni kak asyik terpeleot je...pakai kasut 16inci ek??

KAMATO said...

kena beli kasut baru la tu, baru tak tergelincir

Webmaster@Echam said...

PB,
Nasib baik tak jatuh terus. Kalo tak mesti kecoh satu SACC... hehhehe

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...