905

Anak dara yang no 2 tu , tahun ni masuk PBSM.
pB pun tak tahu bila masa dia daftar jadi ahli.

Tak disuruh pun pB beli uniform.
Tup tup , dia bawak balik sepasang.
Katanya , kawannya bagi .
Oklah kan.
Jimat duit mama.

Semalam dok sibuk suruh pB jahitkan badge.
Kat umah tu bukannya ada mesin jahit.
So , pB suruh lah dia hantar jer kat tailor yang dok repair seluar jean.

Pagi ni , bila pB call dia kat umah.
Tak pergi pun lagi.
Pas tu dok tanya , nak kena jahit bandge tu belah mana?
Kiri ker kanan ...


Ngeh ngeh ngeh.
pB bukannya pernah join PBSM nie.
Tanya member sebelah ni pun dia tak tahu gak.

Gugel punya gugel , tak der pun info's yang tepat.


Last last , masuk website PBSM.
Call PBSM Kota Bharu.

Ya , wa cakap lu ,
pB call PBSM KOTA BAHRU yang kat Jalan Mahmud tu.

The reason pB call sana , sebab senang nak berdailek.
Dailek sama , senang mintak tolonggggggg.
Hik hik hik.


Ghuper ghuper nya , kena jahit kiri kanan bagde tu.

Comments

kakcikseroja said…
Memang memeningkan bila kena jahit lencana ni.. kalau Pengakap pun banyak lencana yang nak kena jahit kat baju, kat topi. Sikecik kakcik masuk taekwondo, nasib baik tak kena jahit lencana. :)
oren said…
saya nk komen hok entry kelmarin..

saya jaga 2 pasang lelaki dan 2 pasang pompuan..4 org jugak..pun sama, haru biru..

tapi, letih camana pun, kena buat jugaklah..kalo saya tak layan, sapa lagi nk layan depa..huhuhu..
e.l.i.s.s.m.i.e said…
saya puteri islam dulu :) tak perlu kena jahit badge apa2..muahahaha
sally said…
fewittt!..sapa ko KB nalipong tuh!...:)

pB sihat dan cergas hr ni??
relevan said…
Hari rabu hari koko..siap semua pakai baju koko ..bulan sabit pengakap tunas puteri dan macam macam lagi..termasuk lah anak serigala..
ch@ said…
ooo patutla hari rabu je, bdk² skolah kat rmh kita ni beruniform. bgs btl kan? ingatkan dorang sesaje aje memakainya.

pssst rajinnya pB call sana sini nak jahit lencana tuuu :)
Zareda Norman said…
Anak dara zar masuk tunas puteri.. sampai la ni tak jahit lagi lencana.. hikhik kesian anak dara ku itu
Ibu n Abah said…
salam pB...
akak dulu jadi 'sarjan' dalam PBSM.. memang seronok PBSM ni.. yang pasti bila dah besar boleh kawen dengan doktor... hahahahahahaaa
(ada kaitan tak???)
a kl citizen said…
jahit kanan kiri... banyak ke lencananya?

terbaru dari saya : melampias marah, makan goreng pisang panas
Arena said…
HAhahha sure bebudak suke, mama dia resourceful, hehehhe
Yunus Badawi said…
Besar esok boleh jadi doktor.
rumah kuning said…
dia jahit sendiri ke badge tu?
Zaitun said…
Kalau bab jahit menjahit kak Zai selalu hantar kat kedai aje,senang cerita.
cikmanggis said…
salam pb..hehe cikmanggis pun pernah salah jahit badge tu:)hehe suka baca"TUE'KE TAMBOH"-masa kecik-kecik dulu selalu kena marah kat mak sebab jadi tuke'tamboh bila adik menangis kena marah...kita tamboh kihkih
kakpah said…
salam pb. cikgu tak bagi instruction ke sampai kena call hehe..
Kak Anie said…
PB..sampai ke Kota Bahru call PBSM tu...heheheh

Popular Posts