13 January, 2011

970

Salam



Syukur sangat sangat sebab semalam (12hb) pusat adam dah 'jatuh".
Punyalah risau sebab dalam ramai ramai anak , dia lah yang paling berat.

Seingat pB , anak anak lain , kurang dari 7 hari , pusat dah 'jatuh".
Kalau ikut kata orang orang tua , perkara nie bergantung kepada orang yang mengerat pusat semasa kita bersalin.
Kalau orang tu jenis 'berat' , beratlah anak kita.
Kalau orang tu jenis 'ringan' , maka ringanlah anak kita.
Wallahualam......

Bila dah tanggal pusat ni, senang sikitlah kerjanya.
Tidur pun , boleh tidur meniarap......


Insyaallah , ahad ni , pB akan pulang ke Puchong.
Dah terlalu lama meninggalkan rumah.

Tapi yang tak syoknya , bila pulang ke Puchong , pB akan meninggalkan K.Lang di sini.
Sedih lah pulakkkk ......


You gain some , you loose some ....
Tak gitu.....

21 comments:

ckLah@xiiinam said...

Jauh perjalanan ke Puchong tu nanti. Jaga baik-baik ya dalam pantang tu....moga selamat sampai.

***simpan putung pusat tu. Hehe

Tie said...

Semoga selamat pulang. Take care.

Zareda Norman said...

selamat pulang ke Puchong ya baby adam...

Kunang-Kunang said...

Salam PB,

Selamat pulang ke rumah. Mana-mana pun kita pegi tak sama dengan rumah sendiri kan!!!!!!!

Ummi said...

ingat dah balik puchong, rupanya kat kelantan lagi, abis budak2 yang lain sapa jaga?

tak pe, cuti sekolah nanti klang boleh balik puchong :)

maklang said...

salam pB..moga sihat2 aje eh...take care..

dah balik puchong nanti jangan lah keje kuat2 kemas rumah pulak...:)

MOKCIK AZWA said...

PB, anak2 mokcik sorang takde tanggal pusat less than 7 days...kata misi sebab kami jenis penakut nak bersihkan pusat tu..kalau tak bersihkan betul2 lambatla keringnya huhu

Baru sangat lagi..awalnya nak balik tu. anyway,semoga selamat semuanya ya..

Anonymous said...

SEMOGA SELAMAT DALAM PERJALANAN PULANG KE PUCHONG "TC" -IP-

Anonymous said...

yeah yeahhh welkom welkom join the club... sama-sama le kita nnt tak cukup tidur... bestnya ada kawan dan nantikan saat2 ketidakcukupan stamina dan so'oh nok mengejar 'anok jate' hok sungguhla lasakkkkkkkk

cm

Izariza said...

Salam .. rasanya tal terlambat lagi nak ucapakn tahniah ye PB .. semoga baby dan maknya sihat sokmo .. :))

anonymous said...

tahniah PB...semoga Adam menambah seri rumahtangga...dan semoga ADAM menjadi umat Islam yang berjasa kepada ugama, ibubapa, dan bangsa~!

Pp

MQ said...

nanti nak pegi melawat kak PB kat umah buleh tak? hehe..

Pak Man laksam said...

Semoga selamat sampai.........

kad0k. said...

tahniah ye kak on ur new born..:)

umeboshi said...

salam k.pb. sekian lama ume x jengah "umah" k.pb ni...rerupa nye ada berita gumbira eh?? dah dpt new baby!!! boy lak tu. sure happy habis ni. tahniah k.pb!!! syoknye.. tingin nak jumpa k.pb and anak2 tu!

Hamizah said...

danial anak saya 3minggu br tanggal pusatnya

Mak Su said...

alhamdulillah

p/s: maksudnya?

Mother of Two said...

kok pb,
kelik puchong sy nak maghi ghumoh tgk baby. nok kutil dio skit:) hope kak pb n baby sihat

a kl citizen said...

semoga sihat semuanya...

kakLuna said...

a'ah simpan puntung pusat tu buh dalam tuam. kak pb tuam perut baby tak lps mandi?

DrSinga said...

'berat' as in demok?
or 'berat ' as in malas?
or 'berat ' as in banyak dosa?
or ' berat ' as in banyak pahala?
.
.:)

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...