985

Salam



Kita hanya mampu merancang , tapi Allah yang menentukan segala galanya.



Patutnya hari Sabtu lepas, kami sekeluarga akan ke Muar. Melawat adik pB di sana.
Asyik dia jer yang datang rumah pB. Kebetulan pula , anak nombor 3 berada di rumah sempena cuti sekolah ni. Dah lama dia tak berjumpa sepupu sepupunya di sana.



Namun , pada Hari Jumaat pagi , pB mendapat berita yang anak saudara pB yang nombor 4 itu demam hingga terpaksa dimasukkan ke wad kanak kanak. Kami dok berharap by sabtu , demam dah kebah dan keluar wad. Maka boleh ler kami kesana.



Akan tetapi , pagi sabtu tu , adik bagitahu yang badan anaknya itu dibaiki ruam ruam merah.
Mungkin demam campak.



Fikir punya fikir , last last , pB belikan tiket bas untuk Tok Ma , Kak Lang dan Nurin. Yang lain , tinggal tak leh pergi. Kalau tak ada Adam , memang pB redah jer. Tapi disebabkan ada sikecik ni , terpaksalah berkorban.


Itu yang hari ini masuk kerja nie :(

Comments

atty's said…
takpe..insyallah nextime ada rezeki..tu lah kdg kita hnya merangcang tuhan menentukan
e.l.i.s.s.m.i.e said…
alahai..lenkali boleh turun semula.yg penting sikecik tak berjangkit demam campak..
pB said…

ELLISTapi kan , ruper rupernya bukan demam campak pun. Just rashes jer...kuang kuang kuang
pB said…

ATTY'S
Betul tu.Dah rancang benda ni sejak bulan 12 lagi. Hu hu hu
MOKCIK AZWA said…
alahai la PB kan...tapi tak per, ada langkah pencegahan tu. kalau pergi juga, dan memang sohih demam campak kan kesian kat baby tu..
kakpah said…
ye la pb. kita ni cuma merancang. Kalau campak tu, memang kena elakkan daripada adam..
aNIe said…
Kenalah bekorban kan PB... yelah fikirkan adam tu... len kali Insyaallah boleh pergi lawat adik tu...
Yunus Badawi said…
Minggu depan bolehlah pergi. Bukan jauh sgt Muar tu. 2 jam dah sampai.
AZANI said…
salm pB
langkah yang bijak
mengelak lebih baik dari merawat
mencegah lebih baik dari mengubat


semoga anak saudara mu pulih segera.
MULAN said…
pi lenkali la pb sbb ada adam tu..

moga anak sedara pb cepat sembuh..
oren said…
bila ada ank kecik, mmg susah nak pegi memana..sabar jek lah..

si mira ada gak bunyi nak balik umah opah di pahang..tapi saya nih jenis kalo nk pegi, pegi semua..tak main lah pos sorang jek..mira takde pon susah..takde sapa nk layankan sang awatif bila saya nk solat, mandi..lgpon the boys mmg takleh harap lagi..kecik, pastu byk akai asik ngelat jek..hahahaha...
Mak Su said…
kita hanya mampu merancang....
Zareda Norman said…
selamat bekerja.. :)

semoga anak saudara yang sakit tu segera sembuh

Popular Posts