1059

Anak yang hendak menduduki peperiksaan , si emak pula yang risau lebih - lebih.




Pagi tadi , semasa kedua dua anak dara tu nak ke sekolah.
Riuh rendah bunyi di ruang tamu.
Kedua dua tu sedang dok bertekak


Yang kedengaran


"kakak , dah bagitau"
"mana kakak bagitau , kakak tak cakap pun'
"kakak dan bagitau hari ni pereksa Ugama , Sivik dan GEO'
"kakak tak cakap"



pB yang dok atas terus turun. Hati dah mulai nak naik angin dah nie.



"Abih Kak Ngah tak baca lar GEO"

Kak Ngah diam .....

"Mana jadual ?"
"Cikgu tak bagi pun"






Wah .... dah lebih dah punya alasan nie ....





"Kak Ngah  , mama dulu pun pernah gak sekolah, tak pernah lagi mama dengar , nak pereksa sekolah tak bagi jadual...."





Tengoklah .....
Macam mana mama tak stress .....





Comments

hazila said…
ermmmm nampaknya mamanya lah yang kena pergi sekolah juga... tolong salin jadual. Selamat Hari Raya pB.
Daddy Ziyyad said…
Aiyarrrrr....tak tahu periksa apa rupa rupanya....hehehe...

Ada nya jadualnya tu.....
Dr. Ben said…
stress macam my wife juga
NM02 said…
singgah polo sini... jom tukar link.. sudi2 le terjah ai balik eh.. salam kenal.. ^_^
kinna said…
rileks la mama..auntie dulu masa trial pmr 5 paper fail..plg elok dapat C (1), D (2), yang lain sume F..hehe
Kunang-Kunang said…
Kita mak ni memang macam tu, kita lebih stress dari anak.
NM02 said…
ala... tak polo pun...
DrSam said…
zaman sekarang ni banyak sangat 'distraction' utk anak-anak kita. sampai jadual periksa pun boleh lupa.
MOKCIK AZWA said…
Hadoi la.. anak2 ada2 saja karenahnya..sabor PB..
Anonymous said…
Very interesting points. Thanks!

My blog:
dsl im vergleich und dsl vergleich anbieter
Hanya mampu tersenyum, kat rumah pun macam tu jugak...

Popular Posts