1012

Sambungan cerita percutian TIBA-TIBA ke Kuala Trengganu.

Disebabkan percutian ini tidak dirancang, makanya banyaklah hotel - hotel yang aBear biasa bermalam , telah pun penuh.Nasib baiklah ada juga hotel yang menjadikan penyelamat. Tapi idaklah hotel yang 4 bintang. 3 bintang pun bukan.


Hotel untuk malam pertama ini cuma berbintang 1 Setengah.pB tak kesah pun , asalkan tempat tidur selesa dan ada air panas masa nak mandi.Budak budak lah yang merungut - rungut sikit sebab hotel ni tak ada kolam , wifi pun tak 'power' dan siaran television pun cuma ada tv biasa.Kalau nak ber'intenet' kena duduk luar bilik , baru dapat signal.



Dan yang paling tak syok , bilik yang kita orang dpt ni , berdepan dengan counter pendaftaran.
Bila bukak jer pintu bilik , orang kat kauter tu semua boleh tengok kita orang yang ada kat dalam bilik tu.






Gambar bilik pun tak ambil sebab hotel tu cikai sangat.







Bergambar di hadapan Bazar Warisan.
Ingat nak bawak budak budak ni panjat Bukit Puteri ,
tapi sayang masa kita orang sampai , waktu operasinya
sudah pun tamat.






Gambar di atas ni , diambil masa jalan jalan di kawasan Pasar Payang.
Tak sempat nak tengok sailboat yang sedang berlatih untuk "Monsoon Cup".
Sayang tul.
Sempat gak masuk ke kedai batik ,
rambang bijik mata sebab kainnya cantik cantik belaka.
Wang nya ngak ada , so , kita tengok ajalah.
Sepasang yang pB berkenan tu harga RM350 ....


Mahal sebab kainnya kain dari jenis Crepe dan ada batu batu manik
yang seperti berlian tu ....




Ini gambar semasa makan malam di malam pertama di Kuala Trengganu.
Sedap nasi lemak nya.
Lauk seafood , boleh ler ....
Kedai makan ni  , 'tersusut sikit' dari jalan besar.

*******************************************************

Hari kedua , kita berpindah hotel.
Kali ini hotel di sekitar Pantai Batu Buruk.
Nurin dan Arifah yang paling gembira sebab hotel yang
kedua ini punyai kolam renang.



Suasana yang selesa dan nyaman sebab gambar - gambar ini
diambil sejurus selepas hujan.





 



Ini aktiviti Adam semasa kakak - kakaknya berendam.
Suka benar bermain di dalam almari.






Nanti kita sambung lagi nyer

Comments

Irfa said…
come hok pakai spek tu.keh keh keh
Ummi said…
hehehehe, betul cakap irfa, comel hok pakai spek tu

happy holiday PB, ramai gegirl, boboy dua je ye

anak-anak mesti nak pool kan....
shafarina said…
aiyo.. awatnya pakai mud mask tuh?

hehehe

besar dah Adam sekarang eh. ades bila nak jumpa dia ni...
Arena said…
Kak,

Saya pernah dok kat hotel yg kedua tu.. Lokasinya ok kan. Bilik pon oraitla. Yg penting utk budak2 ada pool kan.
Yunus Badawi said…
Kesiannya adam setakat main dlm almari masa kakak2nya pergi berenang... hehehe
risanur said…
comeynye ada dok dlm almari hehe...
MULAN said…
pesal tak singgah rumah...????
@xiiinam said…
Seronoknya!
AKAK KEDAI MKN TU KAT MANA... KAMPUNG DEN PUN DEN XTAU ADA KEDAI MKN MCM TU... HAHAHAHA... PASTU KAN KAK NAK TNYA HOTEL APER ERK AKAK STAY????
aNIe said…
PB...hotel kedua tu kat Primula ke? Akak ari tu tidur kat Tanjong Vista... tak terjumpa pulak kita ye...

Hehehe...comel je adam dlm almari tu...

Popular Posts