1029

Haghi ni keno kursus.
Kursus di Menaro Anex
Sib baik , aBear tok out station mano-mano.
Buleh lar merempet dengae dio ....

Dalae perjalanae tadi , we all stop breakfast kat Restoran Pelito.
Restoran ni dekat dengae area IOI Moll.

Order tosei rawa.
Oklah , sedak lah jugok.

Sbenar nyor , bukae nok crito pasal pB makae gapo dio.
Nok crito , gapo hok pB napok semaso pB dok makae tu.

Dalae dok ralit-ralit makae, tibo-tibo tertengoklah sorghe pokwo nie.
Kalau dari mato kasar pB , pokwo ni berkulit cheroh , mato sepek.
Sekali kelih , supo chino.
Duo kali kelih pun , supo chino.
Seratuh kali kelih pun , mesti kato dio chinolah.

Hok menariknyo pasal pokwo ni ialah ....


Khusyuk nyor dio dok baco buku.


Orghe melayu kito ni pun jarae nok jupo baco buku nie.
Nok nok pulo , kalau kelih kor usio pokwo ni , pB raso dio dalae pertengohae 20 tahun

Nok tahu dio baco buku gapo ....

Dio baco buku
.
.
.
.
.
.
.
.
.tajuk :

MUHAMMAD S.A.W


tu dioooooo ......
Dio baco buku pasal Nabi Muhammad .....
Pasal sejaroh Nabi kito ....



Malu wehhhhhh

Comments

e.l.i.s.s.m.i.e said…
cino ko dok sebenarnya. saing ambo, memang serupo cino tapi melayu :p
NONO said…
mualaf kot kak..hehehe
cheqna said…
kalu cino gak malu la weh
kalu mualaf alhamdulillah...=)
kasihibu said…
rasanya baru je berborak dgn si anak dara ayong, ibu nak beli buku sirah Nabi Muhammad masa cari kamus untuk ayong

alhamdulillah...ramai yang dah sedar untuk membaca sirah nabi kan?
Salam,
Oh, hebat pokwo tu. Kita kena contohi
KhaiRin : anies said…
adezzz kalu sy tumpang malu
MULAN said…
alhamdulillah... tumpang malu jugok ni..
Umm N said…
cino ko melayu bukan ng persoalannya..yang penting dia dah tunjuk teladan yang baik..jom ikut dia!
Umm N said…
cino ko melayu bukan ng persoalannya..yang penting dia dah tunjuk teladan yang baik..jom ikut dia!
Umm N said…
This comment has been removed by the author.
Umm N said…
This comment has been removed by the author.
rumah kuning said…
Islam kot.hehehe
aNIe said…
Cina islam kot...atau mualaf...
aNIe said…
PB...agaknya Muallaf kot...

Popular Posts