1194

Tadi ingat nak buat entry bergambar

tup tup

dapat warning dari Google

katanya :


Whoops! You're out of space. You are currently using 100% of your 1 GB quota for photos.

Upgrade storage Photos are stored in your Picasa Web Albums account and are included in your 1 GB free quota for photos.

Additional storage you purchase is shared between several Google products and is in addition to your free quota.



Cam ner nie ???


Comments

KAMATO said…
La.... susahla macamni kalau tak boleh masuk gambar
KAMATO said…
Susahla lepas ni kalau gambar dah tak oleh masuk
KAMATO said…
La.... susahla macamni kalau tak boleh masuk gambar
ckLah @xiiinam said…
Maaf ya pB, ini cuma pendapat ckLah yg tak berapa mahir.
CkLah tengok gambar yg pB terbitkan adalah dalam resolusi yang besar. CkLah cadangkan pB kecilkan dulu sekitar 400-500 piksel sebelum dimuat naik. Lagi satu, entri entri yg dah lama bolehlah di simpan sebagai 'draft' saja.,contohnya, ckLah walaupun dah lebih 1000 entri, tapi yg masih tersiar cuma separuh. Yang selebihnya, kita boleh siarkan semula bila bila nak...cer cuba, kot kot boleh bantulah...y
Daddy Ziyyad said…
check balik gambar2 yg di upload..adakah size nya besar2 belaka?
kalau besar, boleh kecilkan saiz gambar2 tu...

kalau saiz gambar dah mmg kecil..
maybe boleh delete mana mana gambar dlm entri yg lama lama..

tapi kalau sayang..
mmg kena upgrade picasa tu..
atau bukak new account utk free spaces..cumanya, kalau tak silap saya, kalau buat macam ni, kena bukak blog baru lah
Pok Li said…
Buka blog baru. Edisi 2 pulak lah.
Kakzakie said…
Apa lagi delete aje gambar-gamabr lama dalam album picasa. Satu lagi jgn lupa resize gambar sebelum upload utk kurangkan penggunaan space.. agaknyalah tu kakak pun bukan pandai sangat.
Irfa said…
banyak gambar la tu
oghe pun stres gak ni
akaun emel kena godam.huhu
Mak Wardah said…
Dicadangkan PB delete gambar2 dari entry2 lama bagi memasukkan gambar2 baru...Tunggu entry dan gambar baru
azieazah said…
Saya pun hampir dah 100%. Tapi saya dah standby gambar simpan dlm CD, pasni boleh delete.
insan marhaen said…
hmm... pengetahuan baru buat IM ni. Senang senang nanti IM dah check semula foto foto yang di muatnaik sebelum ini.
nurazzah8 said…
Salam pB..apa khabar? lama tak dengar berita...jom lah ke Shah Alam...
Neeza Shahril said…
Lorrr..gitu pulok ke? nok pitih la tu....
miss cloudy said…
salam pb.. 1 of my blogs pun dh xleh letak gambar.. terus ilang selera nak update blog tuu.. hehe

Popular Posts