22 March, 2013

1243

Tigo hari lepas , gie interview nun di Kuala Lumpur.
Nok kato nok sangat ko jawatae tu , tak dok lah jugok.
Gie sebab lepas interview tu tok payoh masuk pejabat doh.
Tu hok sebenarnya benarnyo.

Kelik dari interview singgoh lar IOI.
Kebetular maso tu aBear ado.
Dio dok standby nok gie ko Johor Baru.
So buleh lar merendek bersama-sama.


Lepas tubek dari IOI , singgoh AmBank.
Bayar duit kreto.
Ado lagi tigo bulae hok habis loan.
Bilo fikir - fikir , aBear kato 'kito bayar perabihlah'
Senae , tak yoh doh nok charo-charo kor loan doh.

Bilo kiro-kiro keno jugoklah dalae seribu plus plus dekat dekat duo jugok lah.
Hok nok suko nyor ....
Kalau kito bayar habis cepat , memae Bank bagi diskaun.

Nok tahu tok , aBear dapat diskaun berapa sen....



LAPAE RIAL JAH @ RM8.00



Sero nok suko@ketawo guling guling depae kaunter maso tu ....
Ingat kor buleh lar diskaun 50 50 rial .

Lapae rial nok beli ikae kembung sekilo pun tok lepas lar wehhhhhh maso ni gak ....

12 comments:

Irfa said...

adoi..oghe pun selop suko
rm8 jah.kedekut taik idung masin
bank gapo gak tuh?

tenku butang said...

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Yunus Badawi said...

Pihak bank macam tu lah. Kalau kita cepat bayar takde diskaun atau ciput sangat. Tapi kalau lambat bayar, cas mereka termasuk bunga dan denda tinggi bukan main.

Dasar mencekik betullah mereka ni!

pB said...


YUNUS BADAWI

Orang otak bisness macam tu lar kan... nak cepat kaya

Cikda said...

waduh.. tetiba spiking klate. kawe ni nak royak, kawe memea dok pahe org kecek klate ni. tapi kawe paling suke dengo org kecek klate..

hahaha.. amacam lepas tak cikda kecek klate tu pB?

selamat berkenalan. :) kut-kut la kita berbesan dgn makchaq..meh pakat kenal siap2.. hahahhaha...

MOKCIK AZWA said...

Aduhai la..RM8.00 jer ker diskaun..kalau tahu, baik bayar ansur2..hahaha

Telor Power said...

Hahahaha 8 ringgit je..aduh. kalau tau bayar bulan2 mcm biasa aje lagi senang

kakLuna said...
This comment has been removed by the author.
kakLuna said...

berat nanang....kawe pung embeng jugak!!!! hahahaha

insan marhaen said...

Takpa. Hikmahnya... Hutang langsai...

Kak Nik Ja said...

beh nyooh tak dok utae doh...bank tu memea..along berlesen....!!!

Ulfa Ady said...

hehe buat penat kirakan.
pB org mana ek?

mamaju.

1291

Bismillah ..... Assalamualaikum ..... Lamo benar tok update bloq ni. Kalau bendo hidup , lamo doh mati..... Bukae tok ingat kor bl...