11 September, 2009

684

Pagi tadi , semasa membaca akhbar Kosmo , pB melihat banyak sungguh iklan minyak wangi. Macam macam minyak wangi dah ada di pasaran sekarang ini. Minyak wangi yang disahkan halal. Antaranya keluaran One Drop Perfumes , Pure Perfumes dan juga Perfumes Paradise.

Dan dan tu pB teringat pasal tazkirah tempoh hari. Hukum yang dijatuhkan kepada wanita yang memakai minyak wangi ni. Dan kebetulan kat umah pulak ada buku "170 amalan yang ditolak".

Memakai minyak wangi juga termasuk dalam 170 perkara tersebut. Dalam buku itu ditulis

"Dari Abu Musa, Dari Nabi SAW, baginda bersabda: "Setiap mata dapat berzina dan seorang wanita apabila memakai wangi-wangian dan ia melintasi sekumpulan lelaki, maka ia telah melakukan perbuatan zina tersebut"
(HR.tiga ahli hadith, disahkan oleh Tarmizi. Kuga diriwayatkan oleh Ibnu Uyainah, Ibnu Hibban dan Hakim)

Yang pB nak tahu ,

kalau lah kita pakai minyak wangi , pas tu , masa kita dok berjalan jalan tu atau masa kita dok dalam lift , laki laki tu dapat hidu bau wangi kita tu , itu sudah dikira berzina ker ??

Atau


apabila laki laki itu hidu , lepas tu datang ghairah , barulah dikira berzina ????



Saper boleh tolong jawab kan ?????

4 comments:

Maiyah said...

salam.. mungkin kalo mrk bau then tak mendatangkan apa2 hanya sekadar terbau bleh kot tapi manusia skrg dah macam pelik ada dgn minyak wangi pun bleh naik syawat, apapun rujuk pada org yg lebih tahu :)

Unknown said...

kalo dalam lift ek kak???

sy biasa nak termuntah ade la. memcam bau ado..memcam ado kak..

TokNabe said...

Ada hiburan raya sikit untuk pB dari TokNabe ni. sila amik kat sini ye

http://www.mediafire.com/file/yyojm0racky/Raya TokNabe.pps TQ

Selamat meneruskan ibadat puasa. :)

Anonymous said...

Kak pB,
Confius gak...

Hmmm

Entry lepas perasae nok post kat fesbuk , tok leh sebab fren waktu pejabat kul 830 pagi. kul 900 tok masuk lagi pakat dok lepok kat bo...